Rota Virüsü Aşısı Yaptırmalı Mıyım?


Merhaba… Anne olmadan önce böyle bir virüsten haberim yoktu. Hemşire hanım, 1’nci ay aşımız esnasında rota virüsü aşısının ishalden (diyare) koruduğunu, devlet tarafından karşılamadığını ve bu aşının 2’nci ay karma aşısı ile birlikte yapabileceğimizi söyledi.
Önemli bir aşı ise neden devlet tarafından karşılanmıyordu?  Gereksiz bir aşı ise annelerin çoğunluğu neden bu aşıyı yaptırıyordu? diye soru işaretleri ile eve geldim.Bebeğimin kontrolü esnasında rota virüsü ile ilgili kafamdaki soruları yeni doğan uzmanı ile paylaştım. Bana “ Bu aşının yapılmasının son derece önemli olduğunu ve 2 yaşından önce bu virüsle karşılaşan bebeklerin çok ağı ishal (diyare) oldukları ve tedavi sürecinin uzun ve meşakkatli sürdüğünü ve beni ikna etmek için kendi bebeğine de bu aşıyı tereddütsüz yaptığını ve 2’nci ay aşıları ile yaptırmanın ağır olabileceğini ve bebeğimi ateşlendirebileceğini söyledi.”  Ama ben hala ikna olmamıştım. Neden bazı anneler bu aşıyı yaptırmıyordu?
Edindiğim bilgilere göre; Bu aşı aslında diğer bildiğimiz aşılar gibi enjekte yolu ile değil de 2 veya 3 doz olarak ağza damlatılarak yapılmaktadır. İlk olarak 1998-1999 yıllarında ABD’de yapılmaya başlanan bu aşı, dünyaya tüm hızı ile yayılmış olup ülkemizde son 7 yıldır isteğe bağlı yapılmaktadır. 2 yaş altı bebeklerin % 95’i, 5 yaş altı bebeklerin ise % 100’ü bu virüsle tanışmaktadır. Virüsü kapan bebek yada çocukların ishal, kusma, baş ağrısı ve ateş gibi belirtileri çok ağır yaşadıkları görülmektedir. Bebek ölümlerinin 2’nci en büyük nedeni ise ishaldir.
Buna rağmen devlet neden zorunlu yaptırmıyor bu aşıyı? Çünkü ishalin tek nedeni rota virüsü değildir. Bu aşıyı olan bebeklerde ishal olabilir. Aşının bağışıklık sistemine zarar verip vermediği de tartışmaya açıktır.
Bende ilgili bir anne olarak, bebeğim için en doğru kararı vermeye çalışıyorum. Söz konusu virüsün kolay bulaşması ve hastalığın ağır seyretmesi nedeniyle ben bu aşıyı 3’üncü ay ve 5’inci ayda olmak üzere 2 doz olarak yaptıracağım.  Bu konuda karar siz değerli annelerin olmakla beraber yaptırmamızın faydalı olacağını değerlendiriyorum. Esen kalın…

0 yorum:

Yorum Gönder

Bumerang - Yazarkafe

Download

Bumerang - Yazarkafe

Blockquote