Pişik ile İmtihanım!!!

Merhaba Bebek Anaları;

Eminim sizde benim gibi bebeğinizin pişik olmasından çok korkuyorsunuzdur. Bugün pişikten bebeğimi nasıl koruduğumu sizlerle paylaşacağım. Öncelikle amacımız pişiği iyileştirmek değil pişik oluşumunu önlemektir.

Oğlum Serhat yeni doğduğunda bende tüm anneler gibi “unıbaby”nin yeni doğan ıslak mendilini aldım. Bebek mağazalarında pahalı olan ıslak mendilleri gross marketlerde nerdeyse yarı yarıya fiyat farkı olduğunu görüp eve stok bile yaptım. Oğlum Serhat dünyaya geldikten kısa bir sure sonra altını ıslak tutmadığım halde kızarıklık meydana geldi. Hâlbuki ben sürekli temizliyordum. Pişik artık olmuştu ve mecbur krem kullanmak zorundaydım.

Araştırmalarım sonucunda  “sebamed” ve “bepantol” arasında kaldım. “Sebamed”in bebe yağını, şampuanını vb. ürünlerini kullanıyordum, bu yüzden tercihim “sebamed”den yana oldu. Oğlum, ilk pişiğini altlattıktan sonra tekrar oluşmaması için her ıslak mendil sonrası bebe yağını kullandım. Bir ara bebe yağını bırakıp zeytinyağı da kullandım, yinede pişik oluşmakta ısrarcıydı. Ne yapabilirim? diye düşünüyordum. Annemler pudra sür deyip duruyordu, “ben pudra yanlısı değilim.” Pudranın bebeğin akciğerlerine zarar verdiğini duymuştum. Annemin ısrarı ile pişik oluşmasın diye her alt değiştirmede Serhat’ın poposunu yıkıyordum. Bir süre sonra külfetli gelmişti. Yıkamayı da bırakıp her değiştirmede pamuğu ıslatıyor ve temizliyordum.

Yeni bir yöntem ararken oğlumun kontrolü içim gittiğim Akay Hastanesindeki çocuk doktorumuz Tülin hanıma da danıştım bana asla ıslak mendil kullanma dedi. Pamukla silmemi önerdi. Öyle yapıyordum zaten fakat zor oluyor deyince ıslak mendili alıp hazır suyla yıkamam gerektiğini daha sonra kutuya koyarak kullanabileceğimi söyledi. Eve gelip söyle bir baktım mutfağıma neye koyabilirim dedim? Duydum ki “tupperware” de sırf bu iş için ıslak mendil kutusu satılıyormuş. Hemen iki kutu aldım stok yaptığım ıslak mendilleri iyice yıkayıp kutusuna koyup rahatlıkla yanımda taşıya biliyorum. Bu yöntemle hem ıslak mendillerim boşa gitmedi hem de Serhat artık pişik olmuyor. Sonunda bebeğim için en doğalı benim için ise en pratiği! Serhat pişiksiz annesi mutlu. Deneyin mutlaka memnun kalacaksınız.

0 yorum:

Yorum Gönder

Bumerang - Yazarkafe

Download

Bumerang - Yazarkafe

Blockquote