Anneliğe İlk Adım-Emzirme Heyecanım

Bebeğimizin beslenmesi için gerekli olan anne sütü, hormonal dengenin değişmesi ile gebeliğin son haftalarında vücudumuz tarafından üretilmeye başlanır. Bu durum bende ise ilk gebeliğin 35. haftasında başladı ve çok panik olmuştum. Çünkü yeni emmeye başlayan bebeklerin anne göğsünü yara yaptığını duymuş ve bunun için göğüs ucu kremini almıştım. (Gebelik döneminden kullandığım diğer kremler hakkında) Araştırmalarım sonrasında aslında bu durumun gayet normal olduğunu krem sürmesem bile yaşayabileceğimi öğrendim. Benim gibi aynı durumu yasayan anne adaylarının panik yapmamasını tavsiye ederim.
……ve beklenen o gün geldi çattı. Hastanelerin emzirme politikasına göre ilk yarım saatte bebeğimi emzirmem gerekiyordu fakat bu süre bölgesel anestezi ile sezaryen olmam itibari ile ameliyat sonrası yoğun bakımda gereğinden fazla kaldım. Bu durumun sevindirici yanı ise bebeğim fazladan narkoz almamış oldu. Geç çıkmam dolayısıyla bebeğimi 4 saat sonra emzirdim. Sizde hastane seçimi yaparken bu durumu göz önünde bulundurun çünkü bebeğinizi geç emzirmeniz emme refleksini kaybetmesine ve anne karnında düzenli beslenen bebeğinizin kan şekerinin düşmesine sebep olacaktır. İlk günler hemşire yardımı memeyi tutturmanız gayet normal, çünkü her şeyin bir acemiliği oluyor. Ben yapamıyorum zannetmeyin, canınız bir süre yanacaktır bu konuda ve ısrarlı olun, kazanan siz ve bebeğiniz olacaktır.
Bebeğimi emzirirken benim yaptığım en büyük hata ısrar edip yalandan ucunu tutturmamdı. Hâlbuki bebeğiniz göğsünüzün koyu kısmını ağzına ne kadar fazla alırsa o kadar iyi olacak, bebeğinizin sıkı tutması ve bu bölgeden hava almamasına özen gösterin aksi halde havayı yutarak sizinde gaz hazin sonunuz olacaktır.
Genelde doktorlar iki saatte bir emzirmeniz gerek der fakat işin aslı öyle değildir.Her bebeğin kilosuna oranla alacağı süt miktarı farklıdır. Bu konuda yeni doğan uzmanınıza bebeğinizin kilosunu söyleyerek 2-3 saatlik periyotlarda kaç ml süt alması gerektiğini öğrenebilirsiniz. Eğer bebeğiniz emerken dudak çevresinde süt görüyorsanız, sütünüz yeterlidir az olduğunu düşünmeyin. Ne kadar doğru ve planlı emzirirseniz sütünüz o kadar artacaktır.

0 yorum:

Yorum Gönder

Bumerang - Yazarkafe

Download

Bumerang - Yazarkafe

Blockquote